-
Statystyki
- Odwiedziny: 428238
- Do końca roku: 239 dni
- Do wakacji: 46 dni
-
Kontakt
42-208 Częstochowa
ul. Mireckiego 25a
Tel: 34 323-45-80
e-mail:
Nasz dzień
Ramowy rozkład dnia w Miejskim Przedszkolu Nr 7 w Częstochowie
Ramowy rozkład dnia opracowano z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny nauczania, wychowania i opieki, potrzeb, zainteresowań i uzdolnień dzieci, rodzaju niepełnosprawności dzieci oraz oczekiwań rodziców. Treści Podstawy programowej realizowane są w godzinach pracy placówki tzn. w MP7 w godzinach 6:00 – 16:30, a w oddziałach MP7 w godzinach 6:30 – 16:00.
6:00 – 8:00
● Schodzenie się dzieci;
● Zabawy kierowane i niekierowane wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwojowych;
● Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające aktywność twórczą i ekspresję;
● Działalność plastyczno – techniczna, gry stolikowe, układanie puzzli, zabawy w kącikach tematycznych;
● Praca indywidualna z dzieckiem korygująca deficyty dziecka oraz rozwijająca jego uzdolnienia.
8:00 – 8:30
● Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne kształtujące prawidłową postawę ciała;
● Poranki daltońskie: organizacja zabawy, nauki i wypoczynku w przedszkolu oparta na rytmie dnia, wybór obowiązków i zadań dla dzieci;
● Czynności higieniczno – porządkowe, przygotowanie do śniadania.
8:30 – 8:45
● Dezynfekcja szatni i ciągów komunikacyjnych oraz każdorazowo po wejściu lub wyjściu dzieci z przedszkola.
8:30 – 9:15
● Śniadanie – celebrowanie posiłku. Kształtowanie samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku.
9:15 – 10:15
● Zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego. Zajęcia z dominacją następujących aktywności:
- językowej i plastycznej (poniedziałek)
- językowej i muzycznej (wtorek)
- matematycznej i ruchowej (środa)
- językowej i muzycznej (czwartek)
- plastycznej i ruchowej (piątek);
● tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym.
10:15 – 10:30
● przekąska
10:30 – 12:00
● pomoc psychologiczno-pedagogiczna w zakresie rozwijania kompetencji językowych;
● spacery i wycieczki: zabawy badawcze, obserwacje przyrodnicze w najbliższym otoczeniu przedszkola;
● zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym;
● realizacja tygodniowych zadań zaplanowanych przez dzieci, wynikających z wdrażania koncepcji Planu Daltońskiego;
● zabawy przygotowujące dzieci do nabywania umiejętności pisania i czytania;
● wspieranie działań twórczych dzieci poprzez kontakt ze sztuką, muzyką i literaturą;
● przygotowanie do obiadu: wdrażanie do samoobsługi.
12:00 – 12:30
● obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kształtowania samodzielności, nawyków higieniczych i kulturalnych podczas spożywania posiłku.
12:30 – 14:15
● poobiedni odpoczynek: słuchanie muzyki relaksacyjnej, literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela;
● zabawy kierowane i niekierowane: zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, dywanowe i kołowe ze śpiewem, swobodne zabawy dzieci w kącikach zainteresowań;
● praca indywidualna z dzieckiem (grupą dzieci) utrwalająca wiedzę i umiejętności, o charakterze stumulująco – kompensacyjnym, wychowawczym, rewalidacyjnym oraz praca z dzieckiem zdolnym.
14:15 – 14:30
● podwieczorek - celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kształtowania samodzielności, nawyków higieniczych i kulturalnych podczas spożywania posiłku.
14:30 – 16:30
● zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci: grafomotoryczne, plastyczne, muzyczne, gry stolikowe, układanie puzzli;
● praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach edukacyjnych i rozwojowych;
● czynności higieniczno – porządkowe;
● rozchodzenie się dzieci.
16:30 – 17:00
● Dezynfekcja przedszkola.